Close

سیستم آموزشی

ایجاد علاقه و انگیزه و جلوگیری از ناامیدی زبان آموز در یادگیری زبان، از سیاست های اصلی مرکز زبان بین الملل می باشد. سيستم آموزش زبان در این مرکز برگرفته از آخرین متدهای مورد تایید محققان آموزش زبان است. از آنجا که شیوه تدریس، اساتید، محیط آموزشی، ابزار آموزشی و آزمونها از عناصر مهم در هر سیستم آموزشی می باشد، این مرکز سعی در تمرکز بر کیفیت هر یک از این عناصر نموده است. شیوه تدریس در ابتدای کار توسط مدیریت این مرکز پیشنهاد شده و توسط مدرسین متخصص و خلاق مورد بحث قرار می گیرد و تلاش برای هماهنگی در اجرای شیوه ای متفاوت و به روز و غیر تکراری به طور مستمر در این مرکز وجود دارد.

اساتید این مرکز از میان افراد تحصیلکرده و ترجیحا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری انتخاب شده که پس از گذراندن آزمون و مصاحبه و همچنین شرکت در کلاسهایTTC ( دوره تربیت مدرس)، از نظر علم و خلاقیت مورد تایید باشند. پر واضح است که نحوه انتقال مطلب و ایجاد انگیزه در زبان آموز از موارد کلیدی انتخاب اساتید این مرکز است.

همچنین با علم به اینکه یکی از عوامل بسیار موثر در یادگیری زبان، محیط و فضای آموزشی است، این مرکز سعی در ایجاد فضایی کاملا صمیمی و دوستانه  و عاری از هر گونه استرس ناشی ازعدم یادگیری داشته، تلاش می کند كه زبان آموز در تمامی مراحلبه همراه حمایت مداوم مدرس، یادگیری زبان انگلیسی را همچون یادگیری زبان اول بیاموزد.

انتخاب کتب یادگیری زبان در این مرکز، بر پایه جذابیت و ایجاد رغبت برای یادگیری و به چالش کشیدن توان فراگیری زبان آموزان متناسب با استعداد و کشش آنها بنا نهاده شده است و متناسب بودن سطح مطلب با توان افراد باعث عدم سرخوردگی آنها در هر سطحی می گردد. همچنین در هر ترم سی دی های جذاب آموزشی به همراه فیلم های زبان اصلی نیز ارائه می گردد. از آنجا که اصطلاحات به روز و پرکاربرد در محاوره باعث افزایش انگیزه و علاقمندی در زبان آموز می گردد، مدرسان این مرکز آموزش این اصطلاحات را از طریق نشان دادن کاربرد واقعی آنها در فیلم ها و محاوره عامیانه در سرلوحه کار خود قرار می دهند.  

 

سیستمآزمون این مرکز نیز مطابق با آزمونهای استاندارد می باشد و نکات ضعف و قدرت زبان آموز را به دقت مورد بررسی قرار می دهد. همچنین در پایان هر ترم، تک تک زبان آموزان در آزمون شفاهی شرکت میکنند که توسط مدیریت برگزار می گردد تا پیشرفت آنها و میزان تاثیر شیوه تدریس مدرس مورد ارزیابی قرار گیرد. زبان آموزانی که به هر دلیلی نتوانند موفقیت لازم را کسب نمایند به دقت مورد مشاوره قرار میگیرند و حتی الامکان برای آنها جلسات جبرانی موثر تشگیل می گردد. این امر از ایجاد بی انگیزگی که از تهدیدات اصلی در مسیر یادگیری زبان است جلوگیری می کند.